Persontall: Totalsamkjøringer


Nr. Enhet Daglig Dekning (000)
1.Schibsted 3 072
2.Schibsted uten Finn 2 800
3.Aller Media 2 356
4.Amedia Marked 2 237
5.Storby+Stortroms 1 492
6.Storby 1 395
7.Trøndelagspakken 306
8.Agderposten Medier 255
9.Nordvestlanspakken 164
10.iNord 129
11.Nordsjø Media 118
12.Nordfjordsamkøyringa 24
13.iVesteraalen 19

Kantar leverer de offisielle dekningstallene som blir oppdatert månedlig for norske nettsteder. Tallene inneholder gjennomsnittlig daglig dekning for nettsteder for mobil, PC/ Mac, nettbrett og digitalt total. Her rapporteres også totale mediehustall for papir og digitalt og for kommersielle samkjøringer. Tallene er sammenlignbare med lesertall for papiraviser, magasiner, radio, TV og andre medier. Alle dekningstallene blir i tillegg rapportert i Kantar Online (F&M) hvor dataene blir koblet til målgruppedata.

Tall for papirutgaver og eAviser oppdateres halvårlig. Digitale tall oppdateres månedlig.

Beskrivelse nedbrytninger:
    Total Avis papir/digital – Nettodekning totalt: Papirutgaver, Mobil, PC og Nettbrett
    Total Magasin papir/digital – Nettodekning totalt: Papirutgaver, Mobil, PC og Nettbrett
    Digital total – Nettodekning total: Mobil, PC og Nettbrett
    Mobil – Dekning mobil
    PC – Dekning PC
    Nettbrett – Dekning Nettbrett
    Digitalsamkjøringer – Nettodekning for en gruppering av Digitale oppføringer
    Totalsamkjøringer – Nettodekning for en gruppering av Papirutgaver og Digitale oppføringer
    Papiravis – Dekning Papiraviser
    eAvis – Dekning eAviser (app og browser)
    Papiravis/eAvis – Nettodekning Papiravis og eAvis
    Papirmagasin – Dekning Papirmagasiner
    Papirsamkjøringer – Dekning for en gruppering av Papirutgaver


Digitaltall: Gjennomsnittlig daglig dekning
Papirutgaver: Totalt antall lesere for en gjennomsnittlig utgave av magasinet/papiravisen.