Persontall: Digitalsamkjøringer


Nr. Enhet Daglig Dekning (000)
1.Schibsted 2 574
2.Schibsted uten Finn 2 250
3.Amedia Marked 1 500
4.Aller Media 1 348
5.Egmont 996
6.Storby+Stortroms 893
7.Storby 828
8.Trøndelagspakken 236
9.Agderposten Medier 162
10.Nordvestlanspakken 105
11.iNord 83
12.Nordsjø Media 49
13.Nordfjordsamkøyringa 10

* Klassekampen er noe underrapportert grunnet tekniske problemer med målekoden.

Kantar leverer de offisielle dekningstallene som blir oppdatert månedlig for norske nettsteder. Tallene inneholder gjennomsnittlig daglig dekning for nettsteder for mobil, PC/ Mac, nettbrett og digitalt total. Her rapporteres også totale mediehustall for papir og digitalt og for kommersielle samkjøringer. Tallene er sammenlignbare med lesertall for papiraviser, magasiner, radio, TV og andre medier. Alle dekningstallene blir i tillegg rapportert i Kantar Online (F&M) hvor dataene blir koblet til målgruppedata.

Tall for papirutgaver og eAviser oppdateres halvårlig. Digitale tall oppdateres månedlig.

Beskrivelse nedbrytninger:
    Total Avis papir/digital – Nettodekning totalt: Papirutgaver, Mobil, PC og Nettbrett
    Total Magasin papir/digital – Nettodekning totalt: Papirutgaver, Mobil, PC og Nettbrett
    Digital total – Nettodekning total: Mobil, PC og Nettbrett
    Mobil – Dekning mobil
    PC – Dekning PC
    Nettbrett – Dekning Nettbrett
    Digitalsamkjøringer – Nettodekning for en gruppering av Digitale oppføringer
    Totalsamkjøringer – Nettodekning for en gruppering av Papirutgaver og Digitale oppføringer
    Papiravis – Dekning Papiraviser
    eAvis – Dekning eAviser (app og browser)
    Papiravis/eAvis – Nettodekning Papiravis og eAvis
    Papirmagasin – Dekning Papirmagasiner
    Papirsamkjøringer – Dekning for en gruppering av Papirutgaver


Digitaltall: Gjennomsnittlig daglig dekning
Papirutgaver: Totalt antall lesere for en gjennomsnittlig utgave av magasinet/papiravisen.